یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
دانستنی‌های فراساحلی دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۱۵:۴۷

قواعد و دستمزد کار بر روی دکل‌‌‌های دریایی

باشگاه خبری فراساحل: هنگام کار در دکل‌‌‌ها، اجازه مصرف الکل و داروهای مخدر، همراه داشتن اسلحه سرد و گرم، وسایل اشتعال زا و فندک و کبریت را نخواهید داشت. شایان ذکر است که در اتاق استعمال دخانیات، فندک‌‌‌های بدون خطر وجود دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل اگرچه تعدادی از مشاغل در دکل‌‌‌های حفاری فراساحلی، نیازمند فعالیت فیزیکی هستند، اما بسیاری از شرکت‌‌‌های حفاری در بخش دریا تلاش می‌کنند تا فرصت‌‌‌های شغلی در این بخش را لذت بخش بدانند. کارکنان در این دکل‌‌‌های فعال در میانه اقیانوس‌‌هااز استانداردهای زندگی در هتل‌‌‌های 4 تا 5 ستاره برخوردارند. همچنین کارکنان شاغل بر روی دکل‌‌‌های دریایی، هیچ هزینه ای برای غذا، اقامت، سفر و انتقال به دکل‌‌هاپرداخت نمی کنند. در سراسر دنیا، تعداد مشاغل زیادی در دکل‌‌‌های دریایی وجود دارد. تعدادی از مشاغل این بخش عبارتند از:

حفار، دکل بان، مسیول گل حفاری، تول پوشر، مسیول موتور، کمک حفار، اپراتور جرثقیل، نظافتچی، رنگ کار، انباردار، مکانیک، مسیول الکترونیک، مهندس زیردریا، مکانیک ریگ، مسیول الکترونیک دکل، مهندس بارج، کنترل کننده آب توازن، مهندس کاپیتان، پزشک دکل و افسر ایمنی.اکثر مشاغل دکل‌‌‌های حفاری فراساحلی براساس الگوی 14/21 برنامه ریزی می‌شوند. بدین ترتیب پس از 14 روز کار، 21 روز استراحت دارند. به عبارت دیگر، آنها 60 درصد روزهای سال را در مرخصی هستند. در صنعت حفاری فراساحلی، فرصت‌‌‌های شغلی مختلفی در مناطق مختلف دنیا نظیر عربستان سعودی، نیجریه، ایالات متحده، کویت، امارات متحده عربی، ونزویلا، مکزیک، روسیه، نروژ، چین، کانادا و انگلستان وجود دارد. حقوق پایه روزانه برای کارکنان دکل‌‌هااز 300 دلار آغاز می‌شود. بدین ترتیب کمترین حقوق سالانه در این بخش 47 هزار دلار است. حقوق سالانه مشاغل تخصصی از 56 هزار دلار آغاز می‌شود. سرپرستان عملیات نیز از 75 هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند.

مسیولان حفاری نیز از حقوق سالانه 75 هزار تا 100 هزار دلار برخوردار هستند. کارکنان فنی شاغل در دکل‌‌ هانیز سالانه 70 هزار تا 220 هزار دلار دریافت می‌کنند. در وبگاه  www.oil-rig-job.com می‌توان اطلاعات بیشتری در مورد شرایط شغلی کارکنان دکل‌‌‌های حفاری یافت.  

زندگی در دریا   
درادامه با تعدادی از مقررات کار در دکل‌‌‌های حفاری فراساحلی آشنا می‌شویم:

  • برای شروع کار در یک دکل فراساحلی شما در دوره‌‌‌های ایمنی شرکت می‌کنید. همچنین لباس‌‌‌های ویژه کار در دکل را تحویل می‌گیرید.  
  •  برای سیگار کشیدن می‌توانید به اتاق ویژه استعمال دخانیات مراجعه کنید.  
  • برای صرف غذا به رستوران مراجعه می‌کنید.
  • در یک دوره ۲۴ ساعته، شما باید در یک و یا دو شیفت شب کار کنید.      
  • هنگام کار در دکل‌‌‌ها، اجازه مصرف الکل و داروهای مخدر، همراه داشتن اسلحه سرد و گرم، وسایل اشتعال زا و فندک و کبریت را نخواهید داشت. شایان ذکر است که در اتاق استعمال دخانیات، فندک‌‌‌های بدون خطر وجود دارد.
  • پیش از رهسپاری به دکل حفاری، باتری تجهیزات الکترونیکی را از آنها خارج کنید.   
  • پیش از سوار شدن به بالگرد نیز گوشی تلفن همراه خود را به مسیولان مربوطه تحویل دهید.     

به این نکته توجه کنید که تعدادی از فرصت‌‌‌های شغلی نظیر پزشکی و یا آشپزی به خدمات پشتیبانی اختصاص دارد.  پزشک شاغل در دکل باید برای مداوای انواع بیماری‌‌‌های شغلی و حوادث مختلف، آمادگی داشته باشد. به دلیل وجود افراد با ملیت‌‌‌های مختلف بر روی دکل حفاری، پزشک دکل باید بتواند به سرعت نوع بیماری افراد را تشخیص و مداوا کند.  کادر درمانی دکل باید در یک یا دو شیفت کار کنند. وظیفه نظارت بر انبار دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی، کنترل آب آشامیدنی و نظارت بر غذای رستوران نیز بر عهده پزشک دکل است. همچنین پزشک دکل معمولا باید دوره‌‌‌های هفتگی کمک‌‌‌های اولیه را برای همه کارکنان دکل برگزار کند. به امید دیدار بر روی عرشه یک دکل دریایی!



  کد خبر : 4623
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :